PvdA: Zorgen over bestuur Spijkenisse

bestuurshamerVanavond hebben we de tweede raadsvergadering van de nieuwe periode 2010-2014.

Een periode waarin de PvdA weet dat ze de komende 4 jaar oppositie zal voeren. En daar is niets mis mee, zes partijen zullen dat ook doen.

Bij de eerste besprekingen voor de coalitievorming heeft de voorzitter van de raad aangegeven dat het goed is bij het schrijven van een coalitieprogramma rekening te houden met zoveel mogelijk wensen van alle partijen en ook het collegeprogramma niet al te dicht te timmeren. Dit met het oog op alles wat nog op ons af komt de komende 4 jaar. Wijze woorden die onze partij zeker onderstreept. Ook werd er in die bijeenkomst gesproken over het aantal commissies en een verzoek aan alle fracties om kandidaten te leveren voor de voorzitters en plaatsvervangend voorzitters. Alle fracties zijn daar serieus mee aan de slag gegaan. Ook de PvdA fractie heeft twee kandidaten voorgesteld. Op 18 maart werd ik telefonisch op de hoogte gesteld van het besluit van ONS om met de huidige coalitiepartijen verder te onderhandelen. Wij betreuren dat omdat de PvdA als 2e partij van de gemeente Spijkenisse in staat is te besturen.

Verbazingwekkend is de verdere inhoud van het gesprek. Er werd gevraagd of wij nog wensen hadden ten aanzien van het collegeprogramma en zoals wij in het 1e verkennende gesprek hebben aangegeven willen wij geen bezuinigingen vanuit de gemeente op de portefeuille Sociale Zaken en werkgelegenheid en onderwijs. De volgende vraag was of we nog wensen hadden op het gebied van commissievoorzitters. Mijn antwoord was dat wij dat al hadden ingediend in overeenstemming met de wens van de raadsvoorzitter. Nadat de heer “t Hart de namen had gehoord heeft hij mij verzocht of ik de volgorde niet om kon draaien omdat de door de PvdA voorgestelde kandidaat-voorzitter voor AZ kennelijk onaanvaardbaar voor ONS was. Omdat de heer ‘t Hart in eerste instantie niet op de hoogte was van de kandidaatstelling, ga ik ervan uit dat dit vooral een persoonlijke mening was. Uiteraard heb ik daar niet welwillend op gereageerd, omdat het mij echt te ver gaat dit soort zaken in achterkamertjes te regelen en het zeer bijzonder is dat hij of zijn fractie bepaalt wie wij als voorzitterskandidaat voordragen.

Het verzoek van de raadsvoorzitter en raadsgriffier voor een evenwichtige afstemming tussen oppositie en coalitie, grote en kleine fracties is genegeerd door ONS en de VVD. Wij vinden dat dit gedrag riekt naar de macht van de grote getallen. Dat het bij deze partijen vooral om de poppetjes gaat en niet om de kennis en kunde van de kandidaten is te betreuren.

Wij vinden dat de burgers die op ander partijen dan ONS en VVD hebben gestemd daarmee onrecht wordt aangedaan, maar er wordt hiermee vooral inbreuk gedaan op de vrije meningsuiting van alle raadsleden. De PvdA-fractie betreurt dit en maakt zich door dit voorval aan de vooravond van een nieuw college grote zorgen over de politieke besluitvorming de komende 4 jaar.

Afgelopen maandag is er door de ONS- en VVD-fractie uitgesproken welke kandidaten zij willen als voorzitters van de commissies:

voor AZ: de heer Oomen; dit had ik overigens al op 18 maart van een ONS-lid gehoord;

voor ROB: de heer Veenstra,

voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid: de heer Tebrugge en

voor Welzijn: de heer Van der Dussen.

Daardoor acht de PvdA stemming over de commissievoorzitters op dit moment totaal overbodig. Iedereen weet de uitslag al.

Sylvia Broekmeulen (PvdA Spijkenisse)



 

Reacties  

 
+1 #23 S. van der Voort 01-08-2010 20:09
Ik ben het ten zeerste oneens met het beleid van Mevrouw Broekmeulen. Ze heeft zich eerder teruggetrokken in het uiten van afkeuring op de overschrijdende uitgaven van en het niet geven van notities door Dhr, ´t Hart..
Ze plaatst daarnaast asociale multi-probleemgezinne n in normale woonwijken. Die wijken verloederen en veranderen in achterstandswij ken. Met dank aan de PvdA.
Citeer
 
 
-1 #22 Wouter Struijk 02-04-2010 15:54
Alexander Scheek zei:
Vertel? Wat is "HET ONS beleid" ? De VVD wethouder heeft namens het COLLEGE invulling gegeven aan haar portefeuille. Overigens wel bijzonder (maar meer dan terecht) dat je het dan toch een goede wethouder vindt. Dat staat wat mij betreft haaks op je eerdere opmerking.

Ik vind het jammer dat je de VVD en daarmee mijn functioneren als raadslid bekritiseert zonder enig inhoudelijk argument en enkel en alleen op basis van een andere keuze dan die van de PvdA.

De VVD-fractie heeft een andere keuze gemaakt dan de PvdA fractie graag zou zien. De rol van Dhr. Huizing in het presidium en de mogelijkheid voor twee eenmansfracties om een extra steunfractielid te mogen leveren was de basis van deze keuze. Niks meer en niks minder!


Ha Alexander :)! Leuk :)!

Kunnen we vast wennen :P!

Mijn reden om jullie fractie te bekritiseren heeft te maken met het telefoontje dat Sylvia Broekmeulen van de ONS-woordvoerder heeft gekregen. Daarin werd (alleen!)simpel weg een persoon gekrenkt en dat staat haaks op de verklaring die door ONS is afgelegd in de raad. Het feit dat jullie deze verklaring ondersteunen geeft aan dat óf jullie niks weten van de gespeelde zaken óf dat jullie het eens zijn om andere partijen te dicteren. Ik verwacht dan minimaal dat de VVD zich daarvan distantieert.

Verder vind ik jullie een leuke fractie hebben net als een leuke wethouder, alleen inhoudelijk zullen we het niet altijd eens zijn, maar dat hoeft ook niet :)!

Ik zie het allemaal met veel enthousiasme tegemoed :)!

We spreken elkaar!

Groeten
Citeer
 
 
-1 #21 Wouter Struijk 02-04-2010 15:38
Xander Pedro Costa zei:
Ik stel voor dat Mandy en Noelia dit verzuim heel snel goed maken in plaats van dat de bezoeker met alleen maar Sylvia B geleuter wordt opgezadeld. (Sylvia B, klinkt als de dictator in Italië?)


Dit noem ik dus hypocriet! U roept als het ware op om meer rechtse stukken te plaatsen. Alle stukken moeten geplaatst worden, zolang de redactie dat nodig acht. De PvdA kan daar niets aan doen en heeft daar niets mee te maken, Hetzelfde zou voor u moeten gelden. Wij zijn alleen erg blij dat persberichten worden geplaatst.
Citeer
 
 
-4 #20 Alexander Scheek 02-04-2010 08:56
Wouter Struijk zei:
...De VVD laat zich helemaal erg kennen! Zij hebben een goede wethouder in huis, maar zij voert ONS beleid...


Vertel? Wat is "HET ONS beleid" ? De VVD wethouder heeft namens het COLLEGE invulling gegeven aan haar portefeuille. Overigens wel bijzonder (maar meer dan terecht) dat je het dan toch een goede wethouder vindt. Dat staat wat mij betreft haaks op je eerdere opmerking.

Ik vind het jammer dat je de VVD en daarmee mijn functioneren als raadslid bekritiseert zonder enig inhoudelijk argument en enkel en alleen op basis van een andere keuze dan die van de PvdA.

De VVD-fractie heeft een andere keuze gemaakt dan de PvdA fractie graag zou zien. De rol van Dhr. Huizing in het presidium en de mogelijkheid voor twee eenmansfracties om een extra steunfractielid te mogen leveren was de basis van deze keuze. Niks meer en niks minder!

@Xander Het is niet mijn ervaring dat 'links' meer speelruimte krijgt binnen VP Info. Wat wel jammer is is dat de groep mensen die reageren constant dezelfde is en de discussie daarom ook vaak blijft hangen.

Wat ook jammer is is dat stukjes als die van Mw. Broekmeulen met een negatieve teneur nu juist niet bijdragen aan een goed bestuur. Meld waar je goed in bent of wat je wilt bereiken ipv op anderen te vitten. Dit zou ook een beter signaal en voorbeeld afgeven naar de samenleving.

DUS nog even positief afsluitend :-)

De VVD fractie gaat de komende 4 jaar weer haar stinkende best doen voor de inwoners van Spijkenisse. In welke rol dat ook moge zijn. De VVD is altijd de waakhond geweest van uw portemonnee en dat zullen we blijven. De VVD staat voor een veilige stad en ook hier gaan we weer vol op inzetten. Vandalen betalen! Alleen kunnen wij dit niet dus we doen dit graag samen met u!

Met liberale groet
Alexander Scheek
Citeer
 
 
#19 Irene Hoogenraad 01-04-2010 23:25
@xander Grappig jou conclusie.
Mocht je het belangrijk vinden om te weten, ik heb deze periode LPF gestemd. (zie de video, de hand met het rode potlood), vorige verkiezingen heb ik O.N.S. gestemd en landelijk stem ik waarschijnlijk rood maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Zo zwart-wit als jij het stelt is het dus niet. Ik nodig je uit onze archieven met opiniestukken eens te tellen op links en rechts en vraag me af of je dan tot dezelfde conclusie komt.
Citeer
 
 
-1 #18 Mario Guagliardo 01-04-2010 23:05
Zonder mijn stemgedrag bekend te maken, moet ik toch heel hard lachen om Xander. Als ik al links genoemd wordt is het rechts inderdaad erg rustig. (mooie nadenker voor jou Xander). Tja dan is links in Nederland wel heeeeeeeeel groot.
Citeer
 
 
#17 Xander Pedro Costa 01-04-2010 22:32
Admin VP info zei:
Jos van Tilburg zei:
Beste Admin,

Mag ik jullie erop wijzen dat veel ingezonden stukken van de LPF de laatste tijd niet meer op VPInfo geplaatst worden. Hoe komt dat? Andere media plaatsen ze namelijk wel. Ik hoor het graag.


Beste Jos,

Na de verkiezingen is aan onze kant even een stop gezet op de grote toestroom aan berichten. Daarbij moet worden opgemerkt dat bepaalde partijen bijna dagelijks wat hebben ingezonden. Dit leidde tot overkill.

Wat andere media doet, moeten zij weten. Vooralsnog halen zij het qua bezoekersaantal len niet bij VPinfo.nl (aantoonbaar), ondanks dat deze "andere media" toch al een flink langere tijd actief zijn.

En om toch even politiek te beëindigen: Men kan niet iedereen even blij maken, ook wij niet"

Beste Jos, dat heet nou (linkse) censuur.
Stukjes van ene Sylvia B. (PvdA) worden klakkeloos geplaatst, zonder ook maar naar de tekstuele kant van het verhaal te kijken, laat staan naar de inhoud.
Dat Sylvia keer op keer haar (persoonlijke?) vete tegen Gert-Jan ('t Hart, niet Albers) boven laat komen moeten we maar voor lief nemen.
Maar als iemand een opiniestuk instuurt dat aan de rechterkant thuishoort, wordt het dus niet geplaatst.

Ik stel voor dat Mandy en Noelia dit verzuim heel snel goed maken in plaats van dat de bezoeker met alleen maar Sylvia B geleuter wordt opgezadeld. (Sylvia B, klinkt als de dictator in Italië?)

Maar goed, vanwege wat andere activiteiten is Xander P Costa (ik dus) tot maandagavond off line, dus mijn volgende (al dan niet inspirerende) mening en reactie zal tot dinsdag moeten wachten.

Fijn pasen allemaal en zoek de eieren links EN rechts. Misschien heeft Hanneke er nog een paar inhet midden verstopt.
Citeer
 
 
+1 #16 Xander Pedro Costa 01-04-2010 22:22
Gezien de scores op de reacties denk ik dat "rechts" minder vertegenwoordig d is dan "links".
Een eigen mening mag dus wel, als het maar aan de linkerkant is.
Jammer, maar de realiteit.
Citeer
 
 
#15 Admin VP info 01-04-2010 16:10
Jos van Tilburg zei:
Beste Admin,

Mag ik jullie erop wijzen dat veel ingezonden stukken van de LPF de laatste tijd niet meer op VPInfo geplaatst worden. Hoe komt dat? Andere media plaatsen ze namelijk wel. Ik hoor het graag.


Beste Jos,

Na de verkiezingen is aan onze kant even een stop gezet op de grote toestroom aan berichten. Daarbij moet worden opgemerkt dat bepaalde partijen bijna dagelijks wat hebben ingezonden. Dit leidde tot overkill.

Wat andere media doet, moeten zij weten. Vooralsnog halen zij het qua bezoekersaantal len niet bij VPinfo.nl (aantoonbaar), ondanks dat deze "andere media" toch al een flink langere tijd actief zijn.

En om toch even politiek te beëindigen: Men kan niet iedereen even blij maken, ook wij niet"
Citeer
 
 
-1 #14 Jos van Tilburg 01-04-2010 15:49
Admin VP info zei:
[quote name="Xander Pedro Costa"]
Maar wat let je om ALLE partijen aan te sporen? Iedereen wil politiek dichter bij de burgers. Moet men daar wel gebruik van maken.


Beste Admin,

Mag ik jullie erop wijzen dat veel ingezonden stukken van de LPF de laatste tijd niet meer op VPInfo geplaatst worden. Hoe komt dat? Andere media plaatsen ze namelijk wel. Ik hoor het graag.
Citeer
 
 
+1 #13 Jos van Tilburg 01-04-2010 15:43
Wouter Struijk zei:
De PvdA in Spijkenisse heeft zin in de komende periode, omdat dit niet de makkelijkste periode zal worden. Wij willen samen met alle raadsleden de uitdaging aangaan! We kunnen het :)!


That's the spirit Wouter. Zet samen met je fractiegenoten de azijnfles maar weer terug in de keukenkast en over naar de inhoud.
Citeer
 
 
-1 #12 Admin VP info 01-04-2010 15:42
Xander Pedro Costa zei:
Beste Admin (Irene of Mario?)..................
Maar misschien moet ik CDA, D66, ONS, VVD in Spijkenisse (volgorde is alfabetisch) er op wijzen dat Sylvia vpinfo.nl als uitlaatklep gebruikt en dat de meer rechtse partijen ook op jullie site terecht kunnen. (Zoals bijvoorbeeld de heer Scheek al doet.)


Nee Xander, vandaag Mendy dag. Morgen Noelia. De tijd dat met name Mario en Irene die taken alleen verrichte, ligt alweer een tijdje achter ons.

Maar wat let je om ALLE partijen aan te sporen? Iedereen wil politiek dichter bij de burgers. Moet men daar wel gebruik van maken.
Citeer
 
 
+3 #11 Wouter Struijk 01-04-2010 15:39
Citaat:
we kunnen het!


Hier bedoel ik overigens heel de raad mee. Het is de taak van raadsleden het college te controleren , dus daar hoort een kritische blik bij. ANders zit je op de verkeerde plek!

Verder distantieer ik mij natuurlijk van persoonlijke aanvallen! Het gaat in mijn ogen om het hebben van een kritische blik op politieke standpunten en op politiek handelen.
Citeer
 
 
+1 #10 Jos van Tilburg 01-04-2010 15:35
Voor omgaan met teleurstellinge n schijnen cursussen te bestaan, die soms wegens gebrek aan belangstelling niet doorgaan. Ik krijg steeds meer de indruk dat zo´n cursus voor bepaalde (steun)raadsled en geen overbodige luxe is.

Het is jammer dat Wim Huizing geen commissie mag voorzitten. Ik vond hem in de vorige raadsperiode één van de betere voorzitters.
Citeer
 
 
-5 #9 Xander Pedro Costa 01-04-2010 15:14
Admin VP info zei:
Xander P. Costa zei:
Zie ook mijn reactie op een ander links ingezonden stuk waar vpinfo.nl erg veel aandacht aan heeft besteed.


Beste Xander. Het staat links en rechts (beiden zonder extreem ervoor) vrij om haar mening te laten horen. Dat is algemeen bekend. Helaas proef ik uit jouw zin: ... erg veel aandacht..."dat jij die balans niet goed vindt.

Ik weet niet welke partij jij vertegenwoordig d of steun aan betuigt, maar ik zie dan ook graag inbreng in onze mail verschijnen. Maar het mopperen in de zin van ... erg veel aandacht.... is m.i. onterecht.


Beste Admin (Irene of Mario?)
Het moge duidelijk zijn dat ik me wat meer aan de rechterkant van het politiek spectrum thuisvoel.
Ja, ik erger me rot aan de misleidende stukjes van Sylvia.
Maar misschien moet ik CDA, D66, ONS, VVD in Spijkenisse (volgorde is alfabetisch) er op wijzen dat Sylvia vpinfo.nl als uitlaatklep gebruikt en dat de meer rechtse partijen ook op jullie site terecht kunnen. (Zoals bijvoorbeeld de heer Scheek al doet.)
Citeer
 
 
-2 #8 Xander Pedro Costa 01-04-2010 15:10
Wouter Struijk zei:
...We kunnen het :)!


Beste Wouter, een zeer groot deel van de kiezers die bij de GR2006 op PvdA Spijkenisse heeft gestemd is het hier duidelijk niet mee eens getuige het zetelaantal dat bijna gehalveerd is (van 9 naar 5).
Ik blijf herhalen dat het NIET slim is om ONS coryfeeën met huishoudelijke attributen te vergelijken.
Zie ook: (lees bij 14 maart) http://pvdaspijkenisse.web-log.nl/
Citeer
 
 
-2 #7 Admin VP info 01-04-2010 15:04
Xander P. Costa zei:
Zie ook mijn reactie op een ander links ingezonden stuk waar vpinfo.nl erg veel aandacht aan heeft besteed.


Beste Xander. Het staat links en rechts (beiden zonder extreem ervoor) vrij om haar mening te laten horen. Dat is algemeen bekend. Helaas proef ik uit jouw zin: ... erg veel aandacht..."dat jij die balans niet goed vindt.

Ik weet niet welke partij jij vertegenwoordig t of steun aan betuigt, maar ik zie dan ook graag inbreng in onze mail verschijnen. Maar het mopperen in de zin van ... erg veel aandacht.... is m.i. onterecht.
Citeer
 
 
#6 Wouter Struijk 01-04-2010 14:45
De PvdA in Spijkenisse heeft zin in de komende periode, omdat dit niet de makkelijkste periode zal worden. Wij willen samen met alle raadsleden de uitdaging aangaan! We kunnen het :)!
Citeer
 
 
-6 #5 Xander P. Costa 01-04-2010 12:36
Ten eerste weer een lekker links verhaal van Sylvia, taaltechnisch het nodige op aan te merken zoals gebruikelijk. (Zie ook mijn reactie op een ander links ingezonden stuk waar vpinfo.nl erg veel aandacht aan heeft besteed.)
Ten tweede is bekend dat ONS graag invloed uitoefent op de poppetjes. Zo mocht 4 jaar geleden van de ONS-heren Peter Belinfante geen wethouder worden en heeft de VVD Christel bereid gevonden om dat werk te gaan doen.
Ten derde vind ik Veenstra op ROB en van der Dussen op Welzijn uitstekende keuzes. Oomen op AZ is jammer, Tebrugge zal zich moeten bewijzen. Jammer dat er nergens voor een vrouw is gekozen. Zelfs ONS heeft capabele vrouwen in de raad.
Nogmaals Sylvia, stop met huilen en doe waar je goed in bent. Maar gebruik niet de (lokale) (linkse) media voor je persoonlijke hetze tegen de coalitiepartner s!
Citeer
 
 
+1 #4 Wouter Struijk 01-04-2010 09:45
Het is treurig om te zien hoe de partijen achter het grote ONS aanhobbelen. Het zijn de verdiensten van ONS dat zij de kleur weg weten te nemen van andere politieke partijen. De angst voor ONS om de eigen plekken en kado's te kunnen behouden is beschamend! De VVD laat zich helemaal erg kennen! Zij hebben een goede wethouder in huis, maar zij voert ONS beleid. Knap staaltje werk van ONS, maar Spijkenisse staat een hoop shit te wachten in de toekomst. Nu al wordt de oppositie monddood gemaakt! Alleen de volgens blijven staander, maar zij zij zullen hiermee bereiken dat ONS doorgroeit! Democratie??
Arme Spijkenisse..

Gisteravond ging het nog niet over de inhoud maar de vorm is al walgelijk!

Goed stuk Sylvia!!
Citeer
 
 
+2 #3 Chris Hottentot 01-04-2010 09:30
Als je kijkt naar de verdeling van commissies dan zie je dat de collegepartijen zich de belangrijkste commissies hebben toegeëigend. Uiteindelijk zijn het AZ (financiën) en ROB die de meeste aandacht zullen krijgen.

Dat Bert Veenstra voorzitter wordt van ROB is een slechte zaak. Deze man heeft de eigenschap om zelf behoorlijk lang van stof te zijn, maar zal mensen wiens mening hem niet zinnen snel het woord ontnemen. Dit is mij overkomen bij de laatste commissie AZ, waarbij het rapport van de Rekenkamer werd besproken. Ik reageer niet uit rancune, maar deel de mening van Angelique dat Veenstra vooral handelt naar zijn eigen mening. En dat is jammer, omdat een voorzitter boven de partijen dient te staan.

In dat opzicht was het mooi geweest indien een van de oppositiepartij en ROB of AZ heeft gehad, zojuist om die schijn van partijdigheid in deze belangrijke commissies te vermijden. Dat twee kleine partijen beloond worden met een commissievoorzi tterschap heeft alles te maken met het feit dat zij zich minder kritisch hebben uitgelaten over ONS. Dus als wij als Trots op NL gaan dansen naar de pijpen van GJ 't Hart worden we over 4 jaar 'beloond' voor onze diensten? Ik denk niet dat onze kiezers daar op zitten te wachten.

Het commissievoorzi tterschap had een eerlijkere verdeling kunnen hebben, waarbij ook PvdA en Trots op NL een kans hadden moeten krijgen. Dit had meer recht gedaan aan de verkiezingsuits lag.
Citeer
 
 
+6 #2 Mia Sliwinski 01-04-2010 08:00
Ook Trots is verbolgen over deze gang van zaken. Het bleek maandag al dat binnen het ONS geen sprake is van dualisme, al claimt de voorzitter dit wel aan te moedigen. Nu vorm ik samen met Nico Akkerman de raadsfractie van Trots, maar wij maken onze eigen keuzes als het gaat om het uitbrengen van een stem. Het zou het ONS sieren als zij die vrijheid ook bieden aan hun raadsleden, het zorgt ervoor dat zij niet het gevoel hebben voor niets te komen. Immers, waarom allemaal stemmen als het van te voren al beklonken is?

Over de kwaliteiten van de gekozen voorzitters valt nog niets te zeggen, maarja, men wordt niet gekozen op kwaliteiten, maar op voorkeur. Het doet niet terzake of iemand capabel is maar of je goed ligt in de groep, een specifieke groep wel te verstaan.

Ik was ook kandidaat, op voorhand al kansloos. Ben ik nu teleurgesteld? Ja, dat ben ik, maar dan met name omdat het niet zou mogen dat één partij álles bepaalt.
Citeer
 
 
-2 #1 Angelique Bolk 01-04-2010 00:02
Ik had Van der Dussen graag gezien op ROB. Van der Dussen is een geweldige voorzitter voor commissies. En dat verwacht ik van de heer Terbrugge. De heer Oomen is een aardige keuze voor AZ, tja alleen Veenstra, die wil zijn eigen mening nog wel eens verkondigen en daar naar handelen. Niet zo'n beste keuze m.i. voor voorzitter. Jammer dat Peter is weggevallen. Was er geen ander bij de VVD.

Voor wat betreft de PvdA. Als je de banden van de afgelopen jaren beluisterd van de commissies, dan lijkt het m.i. allengs duidelijk waarom niet nog een keer voor vier jaar voorzitterschap van de PvdA is gekozen. Al dat gelach om eigen grappen. Ik heb me er menigmaal aan geergerd en dan luisterde ik alleen die band af.

Ik vind het een mooie lijst, op Veenstra na. Maar voor de goede orde, wie heeft de PvdA dan naar voren geschoven? Als we dan toch naam en toenaam gebruiken. Iemand met een minder groot ego had misschien een goed idee geweest om naar voren te schuiven.

Arjun heeft een charismatisch ego en ik ben hem wel dankbaar voor zijn inzet als voorzitter in het verleden. En Veenstra heeft een groot ego. Verder prima kandidaten. O ja, m.i..
Citeer
 

Jouw Commentaar Opinie

Advertenties

banner-hm
dis-promo

Opinie en brieven

Artikelen en brieven kunt u sturen naar de redactie. Vermeld hierbij behalve uw naam ook uw adres, telefoonnummer en e-mailadres.

De redactie behoudt zich het recht voor ingezonden artikelen te weigeren dan wel te redigeren of in te korten. Anonieme bijdragen en brieven worden niet geplaatst. Alleen op verzoek is anonieme publicatie mogelijk.

Inzending geeft de redactie het recht het artikel in gedrukte, elektronische en/of enige andere vorm vast te leggen, te vermenigvuldigen dan wel openbaar te maken onder meer via databanken, via het netwerk van VP Info en haar partners en daarop toegankelijke andere digitale netwerken, door telecommunicatie, op diskette,  en/of CD-Rom/DVD. Overigens blijven de auteursrechten op die artikelen volledig bij de auteurs berusten.

De Opiniepagina is een podium voor discussie. Bijdragen worden geacht op persoonlijke titel te zijn geschreven.

Meest gelezen

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com

Opinie

 

Het was een beetje dom

Om de liquidatie van de GGD Zuidhollandse Eilanden snel te laten plaatsvinden heeft de gemeente Spijkenisse het nodig geacht over te gaan tot de aankoop van het GGD-pand te Spijkenisse. Met de aankoop was een totaal bedrag gemoeid van ca. € 2,1 miljoen.

 

De koek is op

De koek is op, we gaan stoppen. Geen grapje, maar bloedserieus zijn we nu. De tijd dat wij bij iedere sirene naar onze meldschermen keken wat er aan de hand was ligt al een tijdje achter ons. Kleine en grote zaken in de diverse gemeenten op het eiland vergeten we vanaf nu.

 

Kolom van Gaathard: Wordfreud

Hallooowwww vrienden. Hier een ekstra kolom van jullie geliefde altijd goedlachse wethouder. Ik zie dat er wat ophef is over mijn communicatie met mijn vrouw. Het moet niet gekker worden. Mag ik niet eens meer met mijn snoezepoesje het hebben over mijn kind? En dat terwijl ik daarvoor Wordfreud gebruik.

 

NietEurobrug wordt aangepakt (update VIDEO)

Mari-Anne Saleswife uit Spijkenisse is blij met de aanpassingen die de NietEurobrug momenteel ondergaat. "Wat zeiken mensen in een scootmobiel en met rollators wel niet. Je moet een beetje moeite doen om een brug over te kunnen. Al dat gezeik van die andere scootmobielbezitters over drempels, ongelijke vloeren enz is niet aan haar besteed, Ik vind dat gehobbel best lekker, mijn vibrator trilt minder, dus voor genot ga ik naar die brug toe!"